راهبند چیست؟ چه کاربردی دارد ؟

راهبند چیست؟ چه کاربردی دارد ؟Reviewed by تابان حصار on Mar 9Rating: 5.0راهبند چیست؟ چه کاربردی دارد ؟راهبند به موانعی که در خیابان ها برای مسدود کردن راهها گذاشته می شود می گویند . این راهبند ها برای کنترل ترافیک و امور عمرانی شهرداری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

راهبند به موانعی که در خیابان ها برای مسدود کردن راهها گذاشته می شود می گویند . این راهبند ها برای کنترل ترافیک و امور عمرانی شهرداری ها مورد استفاده قرار می گیرد . راهبند نوع اتوماتیک هم دارد که برای بلند کردن بومی که به آن متصل است استفاده می شود . راه بست ها سه نوع متفاوت دارد نوع اول راهبند خودرویی است و نوع دوم راهبند تشریفاتی است نوع سوم هم راهبند آکاردئونی است .

 

نوع اول برای کنترل ورودی شهرها , شهرک ها و مراکز نظامی  تجاری مورد استفاده قرار می گیرد . این نوع خود به سه دسته تقسیم می شود. بوم دار ؛ ستونی ؛ زنجیری سه نوع مدل اول هستند . راه بست ها از نظر سیستم حرکتی به دو دسته اتوماتیک و الکتروهیدرولیک تقسیم بندی می شوند . راهبند بوم دار یکی از پر استفاده ترین نوع راه بست است و در جاهای پر تردد مورد استفاده قرار می گیرد . برای ایجاد امنیت در مکان هم وسیله ای بسیار پر کاربرد است . برای کنترل تردد می توان به این نوع راه بست دستگاه تردد شمار وصل کرد و از آن استفاده بیشتری کرد . راه بست ستونی با ایجاد مانع از عبور اتومبیل ها جلوگیری می کند و با ایجاد مانع های ستونی راه را می بندد . بیشترین کاربرد این راهبند ها برای مراکز نظامی و امنیتی است . راهبند زنجیری هم برای کنترل ماشین ها است و با یک زنجیر بلند راه را سد می کند و از رفت و آمد جلوگیری می کند .

نوع تشریفاتی هم برای فروشگاهها و موزه ها مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر برای مشخص سازی مسیر به کار برده می شود. در صف های انتظار هم می توان از این راهبند استفاده کرد . آکاردئونی هم موقع جمع کردن بسیار کم جا است و پرکاربرد است .

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *